17. helmikuuta 2016

SIIVOUSPÄIVÄ MUKA

Ja niin taas yö vaihtui aamuun lähes samoilla silmillä. Unta alle kaksi tuntia ja heti auton rattiin. Olivia päiväkotiin ja minä istumaan pehmeälle nojatuolille juttelemaan syvällisiä stereotyyppisen psykologin kanssa.

Käytiin läpi raskauteen ja synnytykseen liittyviä asioita ja pelkoja, puhuttiin paljon mun ja J:n suhteesta ja mun unettomuudesta, mutta suurin osa ajasta käytettiin mun itsetunnosta ja oman kehon kuvasta puhumiseen. Tänään oivalsin uusia asioita ja nauroin paljon, sillä vitseistä päätellen  psykologini on yhtä tyhmä kuin minä.

Suunnittelin siivoavani koko kämpän ja tekeväni ruokaa kun pääsen kotiin. Päätin, etten nuku tänään päiväunia. Pikaisesti kaupasta pakollinen tulppaanikimppu ja pari litraa maitoa lisää. Kotona sain kukat maljakkoon, jonka jälkeen istahdin sohvalle. Hetken päästä jo makoilin peiton alla sängyssä. Herätys soi tunnin päästä, mutta ylös pääsin vasta kolme tuntia myöhemmin, kun J tuli töistä.

kuva Instagramista

Lopulta sain kuin sainkin keittiön siistiksi ja vielä riittäisi energiaa kaappien järjestelyyn, mutta J, joka ei nukkunut hetkeäkään yöllä, nukkuu vuorostaan päiväunia. Suuremmat kolistelut saa jäädä siis myöhempään, nyt kun Oliviakin meni mun vanhempien luo yökylään.

Siivoaminen ei kuitenkaan ollut tänään ainut asia, jota laiminlöin. Lauantaina suunnittelin meille tämän viikon ruokalistan, johon käytiin ostamassa kaikki tarvittava sunnuntaina. Tähän päivään asti meni ihan hyvin, vaikka ruoanlaitto ynnä muu on tällä hetkellä melko hidasta, kun välillä ei makuuasentokaan riitä helpottamaan huimausta ja heikotusta.


Aion jatkaa tätä tyyliä, sillä se säästää aikaa ja rahaa. Ei tarvitse joka päivä käydä kaupassa nälkäisenä, kun jääkaapissa ei ollutkaan mitään syömiskelpoista. Oliviallekin tekee hyvää alkaa syödä jotain muuta, kuin jauheliha- tai kanakastiketta, sillä hän on tällä hetkellä entistä vähäruokaisempi. Tyttö kasvaa niin nopeasti, ettei paino pysy enää vauhdissa mukana.

Eilisen illan virkkaustyönä oli Nappulalle villapaita. Olen ihaillut sitä Pinterestissä jo jonkin aikaa ja eilen vihdoin kävin hakemassa siihen langat. Lopputulos on hieman ohjeesta muunneltu ja olen siihen oikein tyytyväinen.



Eiköhän tässä ollut höpötystä tarpeeksi tällä kertaa. Huomenna meillä on Olivian kanssa taas vapaapäivä ja tiedän että sanon näin aina, mutta tosissani taas yritän ryhdistäytyä ja pitää hauskan päivän tyttäreni kanssa.


Hauskaa viikkoa kaikille!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti