8. helmikuuta 2016

KÄSITÖITÄ

Olen tämän läppärini kanssa taistellut jo pidemmän aikaa. Kone toimi todella hitaasti, joten ei ole blogiakaan sen vuoksi tullut kovin usein kirjoitettua. Nyt on kaikki nollattu ja Windows 10 asennettu, enkä voinut edes uskoa, että tämä rakkine voisi toimia näinkin nopeasti! :D

☆ ☆ 

Tänään käytiin porukalla hakemassa Martille uusi terraario. Se on hieman vanhaa isompi ja chinchillalle sopivampi kahden lasitason ansiosta. Martti on aiva innoissaan, kun saa kiipeillä ja on enemmän tilaa riehua :) Ehkä hän nyt vähän piristyy eikä enää pelästytä mua uusilla hienoilla nukkuma-asennoillaan.

"Koitas arvata olenko hengissä vai en!"

Asiasta kolmanteen, mulla on taas raskauden aikana hinku tehdä käsitöitä. Jopa sellaisia, joita en osaa. Mutta kun pakko kokeilla kaikkea! Aloitin ensimmäisenä Olivialle vilttiä, joka jäi kesken ultran jälkeen. Poikalupaus vei mut heti kauppaan lankaosastolle etsimään sinistä lankaa. Nappulan viltti valmistui nopeasti ja jäi suunniteltua pienemmäksi. En kokenut tarpeelliseksi tehdä siitä kovin suurta ja se onkin enemmän kuin sopiva peitoksi turvakaukaloon.


Mun suurin ongelma käsitöiden suhteen on se, että aloitan uutta ennen kuin vanha on valmistunut. Yksi villasukka tulee kyllä helposti valmiiksi asti, mutta toista aloittaessa ei enää kiinnostakaan ja sitten ne jää pitkäksi aikaa odottamaan uutta inspiraatiota.

Nyt puikoilla on villasukka isälleni. Olen jo kahden vuoden ajan yrittänyt saada aikaiseksi HIFK:n logolla varustettua sukkaa, siinä onnistumatta. Nyt mulle ehdotettiin silmukoiden jäljentämistä, jota en ole koskaan ennen tehnyt. Ensimmäinen sukka valmistui nopeasti, mutta siinä oli liikaa silmukoita ja logosta tuli todella epäsiisti, joten aloitin toisen sukan teon vähemmällä silmukkamäärällä ja tehden osan logosta suoraan varteen.


Nyt sukka odottaa inspiraatiota, sillä varsi on todella hidas tehdä näin miten sen nyt teen. Muuten lankalaatikoistani löytyy 1,5 sukkaa Olivialle, yksi sukka äidilleni sekä yksi sukka ja yksi tumppu Nappulalle. Innostusta odottaa myös se Olivian viltti.


Seuraava kunnianhimoinen haaste mulle, joka olen ommellut ompelukoneella muuta kuin suoraa viivaa viimeksi yläasteella, on unipesä Nappulalle. Törmäsin kyseiseen keksintöön lastentarvikeliikkeessä käydessäni ja tulin siihen tulokseen, että ennemmin yritän tehdä kyseisen ei-niin-välttämättömän itse, kuin maksaisin siitä sen vajaa 60 euroa. Ohje vaikuttaa helpolta, ehkä jopa liiankin helpolta, niin saa nähdä kuinka käy.


Huomenna on meidän perheen yhteinen vapaapäivä. Olivia pääsee aamulla pitkästä aikaa leikkimään kummitätinsä kanssa, kun vihdoin koittaa mun pelätty lääkärikäynti. J tulee henkiseksi tueksi mukaan, kun käydään varmistamassa ettei supistukset ole saaneet mitään ei-toivottua aikaan. Lääkärin jälkeen Olivia pääsee äidin pikku apulaiseksi, kun leivotaan yhdessä laskiaispullia. Jos huomenna olisi mun tsemppipäivä ja käytäisiin vähän ulkoilemassakin :)


<a href="http://www.bloglovin.com/blog/14698147/?claim=q44b4344ejm">Follow my blog with Bloglovin</a>

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti