17. maaliskuuta 2016

OLIVIAN PÄIVÄ

Tämä postaus piti julkaista jo tiistai-iltana, mutta kaikkien kipujen ja väsymyksen vuoksi jouduin lykkäämään sitä tähän hetkeen.

☆ ☆ ☆

Tämä postaus kertoo Olivian päivästä, joten kirjoitan tämän Olivian näkökulmasta. Tällainen on yksi vapaapäivä vajaa 4-vuotiaan tytön silmin!

Päiväni alkoi tänään klo 8. Nousin sängystä ja ilmoitin olevani hereillä huutamalla äitiä. Äiti tuli mun huoneeseen ja mä hymyilin leveästi, koska mua ei väsyttänyt enää yhtään! Mentiin äitin kanssa aamupesulle. En tykkää suihkusta yhtään, mutta äitin mielestä siellä pitää silti käydä aina välillä. Tänään suihku ei ollut ihan niin kamala, kun ei kuulemma tarvinnut pestä tukkaa.

Suihkun jälkeen kävin herättämässä J:n ja äiti laittoi mulle aamupalaa. Tällä kertaa söin jogurttia, jonka joukossa oli mustikoita sekä yhden banaanin. Banaanin sain syödä sohvalla samalla, kun luin lempikirjaani, Pupen iso satukirja.


Kun olin lukenut melkein koko kirjan ja syönyt banaanin, menin leikkimään J:n kanssa. Äitillä oli kiire, kun pian piti jo lähteä neuvolaan. Äiti kertoi, että tällä kertaa neuvola on minua varten ja siellä mitataan minua. Se vähän jännitti.

Oli aika lähteä neuvolaan. Mä sain leikkiä leluilla J:n kanssa, kun äiti jutteli sen tädin kanssa. Hetken päästä mua sitten mitattiin. Pärjäsin kuulemma hienosti. Tehtiin J:n kanssa kaksi palapeliä ja sitten oli aika lähteä kotiin.



Ensin kuitenkin käytiin kaupassa ostamassa ruokaa ja tultiin kotiin syömään. Halusin maksalaatikkoa ja onneksi sitä oli jääkaapissa! Join vettä ja maitoa ja söin lautasen tyhjäksi. Äiti tuli siitä kovin iloiseksi. Ruoan jälkeen piti mennä nukkumaan, vaikka mua ei yhtään väsyttänyt.

Herättyäni päiväunilta sain välipalaksi jogurttia, jota en sitten jaksanutkaan syödä. Hetken leikittyäni lähdettiin ulos. Käveltiin pikkukauppaan ostamaan jotain, minkä äiti oli unohtanut aikaisemmin. Sieltä J osti mulle kaksi Muumilakua jälkiruoaksi. Kauppareissun jälkeen jäätiin kotipihalle leikkimään. Hauskinta on, kun J antaa mulle todella kovat vauhdit vauvakeinussa ja äiti keinuu rengaskeinussa mun vieressä ja yrittää napata mun keinusta kiinni!


Sitten oli taas aika mennä sisälle. Sain katsoa lastenohjelmia sillä aikaa, kun äiti teki ruokaa. Minulle ehti tulla nälkä, mutta söin silti vähän. Jälkiruoaksi sain kaupasta valitsemani lakun, vaikka äiti vähän ihmetteli miten jaksan syödä sen, mutta en ruokaa. Aikuiset ei ymmärrä, että herkut menee eri mahaan, kuin ruoka!

Ruoan jälkeen menin omaan huoneeseeni leikkimään. Tykkään lukea kirjaa mun pehmoleluille. Ennen iltapalaa ehdin leikkiä J:n kanssa piilosta, pelata Nips Naps -korttipeliä äitin kanssa, lukea monta satua, maalata vesiväreillä, katsoa lastenohjelmia ja leikkiä kotileikkiä. Äiti ja J auttaa mua aina vauvan pukemisessa.

Iltapalan jälkeen pestiin äitin kanssa hampaat ja kysyin, kumpi tänään lukee iltasadun. Äiti luki mulle kolme Puppe satua ja sen jälkeen kuuntelin radiota, niin kuin joka ilta. Sellainen oli mun päivä. Hyvää yötä!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti